loading...
وبلاگ بدنسازی شهرستان دولت اباد |نهتانی
آخرین ارسال های انجمن
حسی نهتانی بازدید : 533 1390/11/28 نظرات (0)

آیا میدانید که؟

    75%عضلات را آب تشکیل میدهد. این به این معناست  که اگر به میزان کافی آب ننوشید عضلات شما حجم و وزن خود را از دست خواهند داد. ورزشکاران باید روزانه دو برابر توصیه های استاندارد یعنی 8 لیوان آب میل کنند. پس اگر ورزش می کنید کمتر از 16 لیوان در روز آب ننوشید.

آیا میدانید که؟.....................

 

 

    هنگامی که شما در حال رقابت در سطح بالاتری می باشید، هر چیز کم اهمیتی مهم می شود. به همین دلیل است که ورزشکاران آگاه سعی می کنند در هر روز در ازای هر 900 گرم وزن بدن دو گرم پروتئین، چهار گرم کربوهیدرات های پیچیده که به آهستگی می سوزندهمراه با مولتی ویتامین های با قدرت بالا برای کمک به همگام شدن با نیازهای ویتامینی و مواد معدنی بدنشان مصرف کنند. تغذیه سالم می تواند در تغییر نتایج هر مسابقه ای تاثیر گذار باشد.

آیا میدانید که؟

    مصرف ترکیب کراتین با کربوهیدراتها میتواند سطح کراتین عضلات را بیش از مصرف کراتین به تنهایی افزایش دهد.بررسی نتایج تحقیقات علمی نشان می دهد که مصرف ترکیب 5 گرم کراتین با 93 گرم کربوهیدرات ساده به تعداد 4 بار در طول روز و به مدت 5 روز متوالی میتواند سطح کراتین عضلات را به میزان 60 درصد بیشتر از مصرف کراتین به تنهایی افزایش می دهد. کراتین باعث افزایش جذب آب بدن توسط عضلات می شود. برای جبران آب بدن کراتین را همراه با آب فراوان میل کنید.

آیا میدانید که؟

    محققین دانشگاه فلوریدا اعلام کردند که مصرف روزانه  6 تا 10 عدد آلو خشک بخارائی 500 میلی گرم کلسیم و 400 واحد ویتامین دی برای بدن تامین می کند. این میزان می تواند نقش محافظتی قابل توجهی در جلوگیری از پوکی استخوان و شکستگی استخوانها داشته باشد. تعداد 10 عدد آلو خشک حاوی 7 گرم فیبر رژیمی و 61 گرم کربوهیدرات برای تامین انرژی پس از تمرین می باشد. این در حالی است که این تعداد آلو خشک فقط 228 کالری بدون چربی برای سوخت وساز بدن مهیا میکند. نتایج تحقیقات نشان داده است که مصرف این خوراکی به مدت 12 هفته متوالی باعث افزایش تراکم استخوان در ستون فقرات و استخوانهای بازو و ساعد می شود.

آیا میدانید که؟

    از آنجایی که شکل اشتباه و ضعیف اجرای تمرینات می تواند به آسیب دیدگی شما کمک کند توصیه میشود در بین تمرینات هنگامیکه احساس میکنید بدن شما خارج از پارامترها متعارف کار میکند با کمی استراحت بین اجرای تمرینات وقفه ایجاد کنید تا دچار آسیب دیدگیهای احتمالی نشوید.

آیا میدانید که؟

    اسید های چرب ضروری نقش مهمی در حفاظت از سیستم ایمنی، تکثیر سلول، تولید انرژی و حتی سلامتی مو و پوست ایفا می کنند. پس بهره گیری از چربی مناسب و به اندازه می تواند باعث ارتقای کیفیت رژیم غذایی، فعالیت و سلامتی شما شود.

آیا میدانید که؟

    متخصصین تغذیه مصرف روزانه میزان مشخصی از لبنیات کم چرب را به عنوان وسیله ای برای كاهش وزن پیشنهاد میكنند. زنانی كه بین ١ تا ٣ وعده لبنیات در روز مصرف میكنند نسبت به كسانی كه اصلا لبنیات مصرف نمی كنند  ٥ /٢ میلی متر چربی كمتری در بدن دارند. خانمهای که بطور میانگین روزانه بیشتر از ٣ وعده لبنیات مصرف می کنند ٣میلی متر چربی كمتری در بدن دارند.افرادی كه مراقب میزان چربی و كلسترول بدن خود هستند، میتوانند استفاده بیشتر از لبنیات و كلسیم را به عنوان راهی برای سلامت استخوانها و کنترل وزنشان انتخاب كنند.

آیا میدانید که؟

    برای ورزشکاران در سطح جهانی ، عبور از خط پایان حتی ١ درصد زودتر از بقیه می تواند تفاوتی بین کسب مقام اول وآخر را به همراه داشته باشد. برای ورزشکاران آماتور، این تفاوت ها چندان محسوس نیست اما اگر شما قصد دارید یک رکورد شخصی از خود به جای بگذارید، یک مکمل غذایی مانند Essential Amino Energy می تواند نیرویی را که شما برای موفقیت نیاز دارید ، تامین کند.

آیا میدانید که؟

    دانشمندان معتقدند که افرادی که آمادگی جسمانی خوبی دارند عملکرد اجرایی مؤثرتری از خود نشان می دهند. به عبارت دیگر آنها بهتر می توانند از افکار خود برای پردازش، سازماندهی وظایف، تعیین اولویت و مدیریت زمان استفاده کنند. اگر برداشت شما از این موضوع این است که ورزش و داشتن آمادگی جسمانی ممکن است منجر به موفقیت های شغلی شود ، از آن به عنوان انگیزه برای ارتقا آمادگی جسمانی خود استفاده کنید.

آیا میدانید که؟

    افرادی که هنگام غذا خوردن در مقابل کامپیوتر یا تلویزیون می نشینند کالری بیشتری نسبت به افرادی که سر میز شام می نشینند مصرف میکنند. نه تنها جذب مواد غذایی که مصرف میکنید تحت تاثیر وعده غذایی قبلی میباشد بلکه باید بدانیم که اختلالات ذهنی که در اثر استفاده از دستگاه های الکترونیکی ایجاد میشود بر مکانیسم کنترل اشتها مستقیماً  تاثیر میگذارد.

آیا میدانید که؟

    مکمل های حاوی آرجینین فواید متفاوتی از جمله کنترل وزن را نیز دارا می باشند. آمینو اسید آرجینین به بدن کمک میکند که مواد غذایی بیشتر به شکل عضله در بدن جذب شوند تا اینکه به شکل چربی ذخیره شوند. غذاهایی همچون آب هندوانه، غذاهای دریایی، مغزها (بادام و پسته و...) و دانه های خوراکی سرشار از آرجینین می باشند.

آیا میدانید که؟

Bcomplex باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، سوخت و ساز، رشد سلول ها و درست عمل کردن سیستم عصبی می گردد. این ویتامین باعث حفاظت میلین (غلاف سلول عصبی) نیز می گردد. به طور کلی ویتامین Bcomplex باعث افزایش انرژی بدن، سلامت پوست و عضلات می گردد.

برچسب ها آیا میدانید که؟ ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سلام.به وبلاگ اریا خوش امدید امیدوارم که ازمطالب سایت استفاذه بهینه ببرید. سوال یا مشکل را درقسمت نظرات سایت مطرح کنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرشمادرموردقالب جدیدوبلاگ
    ویدئوهای برتر



    آمار سایت
  • کل مطالب : 223
  • کل نظرات : 41
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 854
  • آی پی امروز : 90
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 381
  • باردید دیروز : 118
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 2,561
  • بازدید ماه : 4,928
  • بازدید سال : 25,329
  • بازدید کلی : 1,099,071