loading...
وبلاگ بدنسازی شهرستان دولت اباد |نهتانی
آخرین ارسال های انجمن
حسی نهتانی بازدید : 4467 1390/12/10 نظرات (1)

در هنگام تمرین روی عضلات زیر بغل عضلات پشت مانند متوازی الاضلاع و ذوزنقه نیز تقویت می شوند .عضلاات زیر بغل در نشان دادن تناسب اندام شما نقش مهمی دارند به صورتی که بدن شما را به شکل هفت نشان می دهند .عضلات زیر بغل دو وظیغه ی مهم را روی بازوها انجام می دهند : کشیدن دست ها از جلو به سمت بغل یا پهلوها  و کشیدن بازوها به داخل و به سمت پهلوها .

کشش زیر بغل عمودی

 

بقیه درادامه مطلب

این حرکت هم از جلو و هم از عقب انجام می شود . برای انجام این حرکت از جلو میله دستگاه را گرفته و دست ها را بیشتر از عرض شانه ها باز کنید و زانوها را زیر جایگاه مخصوص دستگاه گذاشته و پاها را روی زمین تثبیت کنید و بدن خود را کمی  به سمت عقب مایل کنید (15درجه). با رعایت کردن قوس طبیعی کمر میله را تا روی سینه ی خود پایین آورده وبا مکث کوتاه به حالت اول برگردانید . در هنگام انجام تمرین از حرکات انفجاری و ضربه زدن جدا خودداری کنید .

توجه داشته باشید  که در هنگام اجرای تمرین فقط از عضلات زیر بغل خود کمک بگیرید . سر و سینه خود را  در وضعیت طبیعی نگه دارید تا از گزند ساییدگی مهره های گردن در امان بمانید. در انجام این تمرین از عقب تمام موارد بالا را رعایت کنید و توجه داشته باشید موقعیت خود را روی دستگاه طوری قرار دهید که میله مستقیما  روی گردن یا عضلات شانه ی شما قرار بگیرد .

زیر بغل تک دمبل خم

این حرکت بر عضلات ساعد ، جلوبازو، پشت بازو، زیر بغل و ذوزنقه فشار وارد می کند .دمبل را روی زمین در کنار یک نیمکت قرار دهید و زانوی چپ و دست چپ خود را روی نیمکت تثبیت کنید ،پای راست کشیده و با دست راست دمبل را برداشته وبا رعایت کردن قوس طبیعی کمر دمبل را تا تماس با دنده های خود بالا ببرید و با مکث کوتاه به حالت اول برگردانید .

زیر بغل پارویی سیم کش

پاها را روی سکوی دستگاه قراردهید . پاها هرگز نباید کاملا صاف باشند بلکه زانوها باید به صورت خمیده بوده تا فشار تمرین بر ستون فقرات وارد نشود .با صاف نگه داشتن ستون فقرات و رعایت قوس طبیعی کمر دسته را برداشته و حرکت را آغاز کنید .

در اجای حرکت دست ها را تا جایی که می توانید به سمت عقب بکشید و آرنج ها به سمت پایین باشند به طوری که دسته روی شکم شما قرار بگیرد . و در فاز منفی حرکت دست ها باید کاملا صاف شوند .از چرخش دادن شانه ها خودداری کنید و سر و سینه ی خود را در وضعیت طبیعی رو به بالا نگه دارید و به یک نقطه ی فرضی روی دیوار تمرکز کنید .

زیر بغل پل آور با دمبل

این حرکت شدیدا بر روی سینه و پهلو ها  فشار وارد می کند . روی نیمکت به شکلی قرار بگیرید که شانه ها و سر روی نیمکت باشند ، پاها را به اندازه ی شانه ها باز کنید و کف پاهایتان را روی زمین برای حفظ تعادل تثبیت کنید و کف دستهایتان را بر قسمت داخلی سر دمبل قرار دهید به صورتی که شصت انگشتانتان در کنار میله دمبل قرار گیرد و هنگامی که دستهایتان را صاف کردید دمبل را به صور ت نیم دایره به پشت سرتان پایین ببرید بطوری که آرنج ها خم شوند .

این تمرین را میتوانید بر روی نیمکت تمام قد نیز انجام دهید و برای گرفتن نتیجه بهتر میتوانید ران های خود را 15 سانتی متر پایین بیاورید .

زیر بغل پارویی با هالتر ( زیر بغل هالترخم )

قبل از شرح حرکت بهتر بدانید که انواع حرکات پارویی باعث حجیم تر شدن عضلات زیر بغل شده درصورتی که حرکات شانه و کششی به سمت پایین باعث عریض شدن ان می شود .

پاها را کمی بیش از عرض شانه باز کنید و زانوها را کمی به سمت جلو خم کرده و قوس طبیعی کمر را حفظ کنید . تا جایی که میتوانید خود را به صورت موازی زمین نگه دارید .فاصله دست ها بر روی هالتر بیش از عرض شانه ها باشد هالتر را بلند کرده و آن را به سمت بالا برده به طوری که آرنج ها از بدن فاصله گرفته و هالتر را به بدن خود تماس داده و به حالت اولیه بازگردانید .

زیر بغل تی بار

هالتر را در جای مناسب قرار دهید که در طول حرکت آزادی کمتری داشته باشد و هالتر را با وزنه ی مناسب سنگین کنید. پاها را در دو  طرف هالتر گذاشته و به عرض شانه ها باز کرده و با رعایت قوس طبیعی کمر هالتر را با دو دست برداشته ودر حالیکه زانوها کمی خم می باشند  با دستانی کشیده حرکت را آغاز کنید و هالتر را  تا بالاترین نقطه ممکن برده و مکث کوتاهی کرده و برگردانید .

 

برچسب ها تمرینات زیر بغل ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط jalal در تاریخ 1348/10/11 و 19:58 دقیقه ارسال شده است

salam tashakor az vebsayt shoma fagt man 2onbal barname bodam peyda nakardam metonam azaton ye barname begeram man 188 gadame 82 vazname inja shahre ma az barnamehaye khobi barkhord nistim
tashakor


کد امنیتی رفرش
درباره ما
سلام.به وبلاگ اریا خوش امدید امیدوارم که ازمطالب سایت استفاذه بهینه ببرید. سوال یا مشکل را درقسمت نظرات سایت مطرح کنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرشمادرموردقالب جدیدوبلاگ
    ویدئوهای برتر



    آمار سایت
  • کل مطالب : 223
  • کل نظرات : 41
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 854
  • آی پی امروز : 95
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 428
  • باردید دیروز : 118
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 2,608
  • بازدید ماه : 4,975
  • بازدید سال : 25,376
  • بازدید کلی : 1,099,118