close
تبلیغات در اینترنت
چگونه عضلات ساعد حجیمی داشته باشیم
loading...

تصویر ثابت

تصویر ثابت

وبلاگ بدنسازی شهرستان دولت اباد

عضلات ساعد جز آن دسته از عضلات می باشند که به سختی رشد می کنند اما از اهمیت خیلی بالایی برخوردارند.در این مطلبfitnessonline قصد دارد به طور کامل با چگونگی پرورش این عضلات شما را آشنا کند. بقیه در ادمه مطلب ر اغلب ورزشها، مچ و ساعد، در حرکات و مهارتهای ورزشی درگیر می باشند. ورزشهای پرتابی،…

آخرین ارسال های انجمن

چگونه عضلات ساعد حجیمی داشته باشیم

مصطفی بازدید : 8225 16 / 06 / 1391 زمان : 19:21 نظرات ()



http://www.internethealthandfitnessdatabase.com/images/forearm-muscle_diagram.jpg



عضلات ساعد جز آن دسته از عضلات می باشند که به سختی رشد می کنند اما از اهمیت خیلی بالایی برخوردارند.در این مطلبfitnessonline قصد دارد به طور کامل با چگونگی پرورش این عضلات شما را آشنا کند.

بقیه در ادمه مطلب

ر اغلب ورزشها، مچ و ساعد، در حرکات و مهارتهای ورزشی درگیر می باشند. ورزشهای پرتابی، آبشار و سرو زدن در والیبال، گرفتن چوب گلف و بیسبال، کشتی، صخره نوردی، اسکی روی آب و ... مچ و ساعد قوی می خواهند. ورزشکاران، اغلب برای من توضیح می دهند، که چون هنگام تمرین پشت بازو و جلوبازو، ساعدهایشان هم درگیر می شوند، دیگر نیازی به تمرین دادن این عضلات ندارند.
هرچند نظر این ورزشکاران تا حدی درست است، اما باید بدانید همانطور که حداکثر مقاومت یک زنجیر به اندازه مقاومت ضعیف ترین حلقه اش است، حداکثر قدرت بدن هم به اندازه ضعیف ترین عضله اش است. ضعف مچ و ساعد، قدرت بازو و بالاتنه را محدود می کند. صرفا به همین دلیل، لازم است برای تمرین متمرکز مچ و ساعد، وقت کافی بگذارید.
تقویت مچ و ساعد، به تسهیل فعالیتهای روزمره هم کمک می کند. با این حساب، تمرین دادن آنها، کاملا معقول بنظر می رسد.
● تمرینات تقویت مچ و ساعد
در ادامه، چهار تمرین اصلی تقویت کننده مچ و ساعد شرح داده می شوند:
۱) داخل ساعد
این حرکت را هم با هالتر و هم با دمبل می توان انجام داد. روی نیمکت بنشینید و ساعدهایتان را روی رانها بگذارید. هالتر یا دمبلها را طوری بگیرید، که کف دستهایتان بسمت بالا باشد. مچ و انگشتانتان را شل کنید، و میله را تا حد ممکن رها کنید. سپس، مجددا وزنه را بسمت بالا و داخل جمع نمایید. در طول حرکت، ساعدهایتان را به هیچ وجه بلند نکنید.
دامنه این حرکت، زیاد نیست. پس برای زیاد کردن آن بی جهت ساعدهایتان را بلند یا بازوهایتان را منقبض نکنید.
۲) بیرون ساعد
این حرکت را نیز می توان هم با هالتر و هم با دمبل انجام داد. روی نیمکت بنشینید و ساعدهایتان را روی رانها بگذارید. هالتر یا دمبلها را طوری بگیرید، که کف دستهایتان بسمت پایین باشد. مچهایتان را شل، و میله را تا حد ممکن به زمین نزدیک کنید. سپس وزنه را، بدون جدا کردن ساعد از ران، بسمت بالا و عقب جمع نمایید.
دامنه این حرکت هم، زیاد نیست. تمرکز خود را بر درستی انجام کار بگذارید.
۳) پیچ
این حرکت را با تکه ای چوب که وزنه ای توسط طناب به آن متصل است، انجام دهید. دو طرف تکه چوب را طوری که کف دستهایتان بسمت پایین باشد، بگیرید.
تکه چوب را بکمک ساعدها و مچهایتان آنقدر بچرخانید، که طناب، بدور چوب پیچیده شود، و وزنه کاملا بالا بیاید. سپس، چوب را در جهت مخالف، آنقدر بچرخانید، که وزنه دوباره به زمین برسد.
۴) دَوران
این حرکت را با دمبل انجام دهید. روی یک نیمکت بنشینید و ساعدهایتان را روی رانها بگذارید. دمبلها را طوری بگیرید، که کف دستهایتان بسمت بالا باشد. بدون جدا کردن ساعد از ران، دمبلها را آنقدر بداخل بچرخانید، که کف دستهایتان رو به زمین قرار بگیرند.
سپس، دمبلها را به بیرون بچرخانید، تا کف دستها مجددا به حالت اول بازگردند. تا اینجا را یک تکرار حساب کنید.
   خاتمه
بهتر است، تمرین را سنگین انجام دهید. تمرینهای ۱، ۲، و ۴ را ۲ تا ۳ ست ۱۲ تا ۱۶ تکراری انجام دهید. برای تمرین ۳، وزنه را ۲ تا ۳ بار بالا و پایین ببرید.
نگذارید مچها و ساعدهایتان نقطه ضعفتان باشند. برای تقویتشان وقت بگذارید. بیش از آنچه فکر کنید، نتیجه خواهید گرفت!

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط میترا در تاریخ 1391/10/27 و 12:41 دقیقه ارسال شده است

ببخشید ازتون خواهش میکنم قالب وبلاگتون رو برای دانلود بزارین یا برای ایمیل من ارسال کنید با تشکر از مطالب مفیدتون


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
درباره ما
Profile Pic
سلام.به وبلاگ اریا خوش امدید امیدوارم که ازمطالب سایت استفاذه بهینه ببرید. سوال یا مشکل را درقسمت نظرات سایت مطرح کنید
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    نظرشمادرموردقالب جدیدوبلاگ





    ویدئوهای برتر



    آمار سایت
  • کل مطالب : 223
  • کل نظرات : 41
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 809
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 38
  • بازدید امروز : 75
  • باردید دیروز : 54
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 129
  • بازدید ماه : 129
  • بازدید سال : 129
  • بازدید کلی : 808,945
  • کدهای اختصاصی
    کسب درآمد